رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | خراسان رضوی سال گذشته رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید، بخوانید چرا دمای روغن زمان سرخ کردن اهمیت دارد؟ چرا باید به قول‌هایی که به فرزندتان می‌دهید عمل کنید؟ ۵ ماده غذایی که مصرف منظم آنها به افزایش هوش کمک می‌کند ویزیت‌های نجومی روانشناسان | از ۳۵۰ هزارتومان تا ۲ میلیون تومان! کلاس‌های دانشگاه‌ها تعطیل شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره + جدول
سرخط خبرها

بودجه ۱۴۰۳ بهداشت و درمان مشهد افزایش می‌یابد | ۸ درصد جمعیت کشور از خدمات بهداشت و درمان مشهد بهره می‌برند

  • کد خبر: ۲۰۴۲۰۳
  • ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
بودجه ۱۴۰۳ بهداشت و درمان مشهد افزایش می‌یابد | ۸ درصد جمعیت کشور از خدمات بهداشت و درمان مشهد بهره می‌برند
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس گفت: تخصیص بودجه بخش بهداشت و درمان باید با درنظر گرفتن جمعیت مشهد و جمعیت شناور در این شهر باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، مشهد دومین کلانشهر کشور است و از عمده شهر‌هایی است که به دلیل حضور ملجا حضرت رضا(ع) هر ساله شاهد حضور زائر از اقصی نقاط کشور به این شهر هستیم. کارشناسان حوزه سلامت بر این باورند با حضور این جمعیت شناور در مشهد باید با نگاه ملی، تخصیص بودجه به این شهر انجام شود. بخش بهداشت درمان شهر مشهد علیرغم ظرفیت‌هایی که دارد آن چنان نتوانسته بودجه ملی را کسب کند.

نصرالله پژمانفر در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اشاره به این موضوع تصریح کرد: در حوزه مباحث بهداشت و درمان، مشهد تنها پشتیبان جمعیتی خود را ندارد بلکه به دلیل توانمندی کادر بهداشت و درمان و با توجه به محوریتی که در کل ادوار گذشته داشته، یک مرکز مهم خدمات دهی در حوزه بهداشت و درمان بوده است.



به گفته عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی امروز علاوه بر جمعیت ۵ میلیونی مشهد که حدودا ۶.۵ درصد از جمعیت کل کشور را تشکیل می‌دهد در داخل شهر مشهد به طور میانگین بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار نفر جمعیت شناور زائر داریم که در بعضی مواقع این جمعیت شناور به ۲ میلیون نفرهم می‌رسد.

۸ درصد کشور از خدمات درمان مشهد بهره می‌برند

وی گفت: اگر براساس حداقل میانگین ماندگاری زائر که حدود سه روز اقامتش باشد در نظر بگیریم، تقریبا ۲۵۰ هزار نفر به این جمعیت اضافه می‌شوند. علاوه بر این از لحاظ جمعیت اتباع هم یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر در مشهد حضور دارند و این‌ها همه خدمات بهداشت و درمان را دریافت می‌کنند.

نماینده مردم مشهد و کلات یادآورشد: علاوه بر این از سایر شهر‌های استان هم برای درمان در مشهد حضورمی یابند. با توجه به این جمعیت شناور و جمعیتی که در مشهد داریم در واقع حدود ۸ درصد جمعیت کشوراز خدمات بهداشت و درمان این شهر بهره می‌برند.

وی افزود: آنچه که از بودجه استفاده و بهره برداری می‌شود پیش بینی جمعیت ۶.۵ درصدی است. بر این اساس و برای تخصیص بودجه مورد نیازمذاکراتی با دکتر منظور در خصوص اصلاح و بازنگری اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی خراسان در بودجه ۱۴۰۳ صورت گرفت و مقرر شد این افزایش اعتبار بررسی شود. بر اساس آخرین برنامه ریزی‌ها مقرر شد اعتبارات بیشتری به خراسان اختصاص یابد.

درافزایش بودجه بهداشت نه به دنبال اضافه ایم و نه کم

حجت الاسلام پژمانفر در ادامه تصریح کرد: امیدواریم هر چه زودتر این اتفاقات در بودجه ۱۴۰۳ بیافتد، ما به دنبال این نیستیم که ریالی اضافه بر خدماتی که دربخش درمان ارائه می شود، دریافت کنیم، اما نباید ریالی هم کمتر دریافت کنیم. مسلما متناسب با جمعیت این شهر و زائرانی که در این شهر حضور دارند و خدمات درمان دریافت می‌کنند باید بودجه در نظر گرفته شود و اختصاص یابد.

وی ادامه داد. در بررسی‌های صورت گرفته از سراسر کشور بستری در مشهد داریم که مجموعه کسانی که از تخت‌های بیمارستانی استفاده می‌کنند تقریبا با یک عدد ۳۰ درصد بیش از ظرفیت تخت‌های ما استفاده می‌کنند.
وی درخصوص تخصیص بودجه به پروژ‌های نیمه تمام گفت: ما زیرساخت‌های عقب افتاده‌ای در بخش درمان داریم. برای مثال از میزان تخت هایی که متناسب با نیازاستان که چند هزار تایی است، بسیار عقب هستیم.

نماینده مردم مشهد و کلات افزود: ما باید از بخش خصوصی استقبال کنیم که در بخش درمان سرمایه گذاری کند مخصوصا در مشهد که یک ظرفیت توریست درمانی دارد، بهره برد. ما افرادی را داریم که از کشور‌های دیگر برای زیارت در مشهد حضور یابند که از این ظرفیت هم می‌توان بهره برد.

پژمانفر تصریح کرد: امروزه ما از کادر مجرب و توانمندی در حوزه علوم پزشکی برخوردار هستیم که در بخش زیرساخت‌های آن، بخش خصوصی می‌تواند سرمایه گذاری کند و مشهد را به قطب درمان تبدیل کند. این موضوع با توجه به گردش مالی بالایی که دارد هم به اقتصاد کشور و هم مشهد کمک قابل توجهی خواهد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->